lördag 17 november 2012

Det börjar sippra ut lite will-to-please

I förmiddags tränade vi lydnad med Hanna och Freja på Kallebäcks BK. Kladdigt och geggigt, MEN inget regn! Vi började med gruppmomenten som gick bra. Som vanligt ligger han där jag lagt honom, och han sitter där jag satt honom. Sedan kom det något ljud, och det är ju den osäkerheten vi håller på att arbeta bort. Det är inga skall, utan det är ljusa gråtljud.. Det blir bättre och bättre hela tiden, så jag känner mig trygg i min träningsmetodik i momentet.

Nästa moment för vår del var den älskade rutan. Jag är så överlyckligt glad över träningen idag! Ny plan, folk runtomkring och jag sköter ändå mitt jobb. Tre tillsägningar vid skall och sedan höll han snattran. Han jobbade skit fint, och utförde en klockren ruta flera gånger. Wiiie!
Sista momentet för dagen fick bli apporteringen. Hanna såg en skillnad på utförandet jämfört med tidigare, vilket var kul att höra. Idag fick Hanna lägga ut apporten - för att minska på jakten - och han gjorde jätte fina gripanden.

Han är just nu helt underbar att arbeta med min lille kille, och jag vågar nästan påstå att det börjar sippra fram lite - eller ganska mycket - will-to-please ur kroppen på honom. Det mina vänner är stort!

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!