söndag 18 november 2012

Sjujäkla fart i spårskogen!

Veckans spår la vi denna gång vid Sisjön. Jag la ut ett spår på 640 meter, flertalet vinklar och 6 apporter. Det var rätt jävlig terräng och jag drog mig i backen rejält vid utläggningen en gång.... Spåret fick ligga till sig medan jag och den lille tog en promenad runt sjön. Husse fick snabbt avvika för att fixa med våra biobiljetter, vilket gjorde att när det var dags att gå spåret var jag den enda tvåbeningen som var närvarande. 
Kollar in dykarna som bubblar upp i mitten på sjön

Så idag var det jag som fick hålla i linan bakom den duktiga spårvovven. Charlie spårade jätte fint, MEN han gör det så sjukt fort. Vi missade första apporten då jag de första 150 metrarna var i full chock. Jag hann inte alls med och jag hade ingen aning om att han låg på så mycket. Så det blev mest rörigt och då jag tappade linan helt så tuffade Charlie iväg själv - klockrent i spåret såklart! Jag trodde jag skulle hinna ikapp, men då jag höll på att slå ihjäl mig fick jag kraxa "stanna" istället, vilket han snällt gjorde. Han vände då tillbaka till mig för att kolla om jag höll på att dö - vilket jag nästan gjorde - och då blev det lite rörigt. Men efter att ha samlat ihop mig och lagt linan runt bakom ryggen för att kunna bromsa med kroppen, så fixade vi resten galant! 
Dagens spår

När mörkret fallit tog jag och Charlie en löprunda, vilket var precis vad jag behövde. Finns det nått bättre än att springa när man grubblar på saker? Lovley. Så även denna söndag har min lille fått aktivering av både kropp och knopp. Han sover nu sött i sin säng, och vi tvåbeningar väntar på Solsidan!

4 kommentarer:

  1. http://sbktavling.se/competitions/1497

    ANMÄL!

    Du tror inte han kan få en lugnare fart om ni jobbar in exempelvis liggmarkering på apporterna? Då får han ju stanna upp emellanåt och det är du som bestämmer när han kan köra igång igen.

    Blir han lika osäker om du håller emot oavsett om han har en vanlig sele eller någon form av dragsele, typ nomesele? Jag tänker att det kanske blir mer naturligt med mer motstånd i en sådan sele men jag vet inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi jag tror nog att domaren skulle anmärka lite väl mycket på hunden som tar in spåret på några minuter med sin matte släpandes efter i linan :D Vi får se till nästa år om vi ska våga oss på nåt sånt där!!

      Jag ska titta lite på selar, kanske det vore en ide att prova en annan sele!

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!