söndag 11 november 2012

Träning när den är som bäst!

Imorse mötte vi upp Ebba och Pelle på våran gräsplan för lydnadsträning. Jag och Charlie började med att köra igenom hela tvåan, vilket var väldigt längesedan vi gjorde. Allt gick fint fram tills rutan, då det kom skall och Charlie flamsade istället för att jobba. Det fortsatte på apporteringen, men han avslutade med en fin fjärr. Det jag är mest nöjd med är fria följet!



Andra passet tränade vi på rutan, där Ebba kunde bekräfta vad jag känt hela tiden. Charlie KAN rutan. Men han fjantar och trotsar bort det för det mesta. Vi tog tag i det problemet och efter 4-5 tillsägningar, så hade han en super fin ruta! Jag har hela tiden vetat hur problemet ska lösas, men det är inte alltid så lätt i alla situationer. Men tack vare Ebbas stöd så vågade jag, och resultatet kom på en gång. Ebba hjälpte mig även med en plan på hur jag ska fortsätta träna, och jag ska se till att hon är på mig varje träningspass så att jag inte släpper igenom saker jag inte vill ha.

Ett riktigt bra pass där vi båda arbetade igenom våra hundar. Träning när den är som bäst!

1 kommentar:

  1. Haha, alltså det där med att höra sin egen röst... ;) Snyggt var det iallafall. Jag ska vara på er, det lovar jag!

    Grymt träningspass helt klart!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!