onsdag 29 december 2010

Ridhusträning!

På eftermiddagen åkte jag och Charlie ut till Hammarö Ryttarförening!
Britt, Elin och Martina skulle rida och det ville vi inte missa :) Var jätte kul att se på lite hästar igen och allt va som förr på ridklubben!

Charlie fick inleda med passivitetsträning vilket han utförde med STJÄRNGLANS, låg stilla hela tiden och tyckte speciellt det va kul när hästarna gnäggade! Innan vi gick därifrån passade vi på - man måste utnyttja läget - och körde lite lydnad! Det är ju svinkallt ute nu - vi har 18 minus här - så vi passade på och körde en kortis i ridhuset! Han var grym idag! Vi har ökat både koncentration och fokus med häst(!)längder sista tiden - som störning idag hade vi 3 hästar men han tittade inte på dom en enda gång - så ni förstår om jag är nöjd :)
Vart ett kort pass men vi hann ändå köra igenom många moment och inte en enda gång försökte han nosa i backen eller käka hästskit under träningspasset! Svansen gick som en propeller på den lille och hade jag haft en svans hade även den viftat som attan :)

Nu har vi käkat en god middag och det blir mys resten av kvällen - och tyvärr även lite plugg...

Over and out!

1 kommentar:

  1. Halloj, Kul att träningen går så bra. Kolla in på min blogg för en överraskning :-)
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!