onsdag 16 februari 2011

Det var nog inte meningen...

... att vi skulle åkt till Halmstad för inomhusträning idag.

Resan dit tog 3 timmar pga snö och ishalka. Långa köer, bilar i diket överallt, poliser, ambulanser och fullt av lastbilar som inte tog sig upp för en enda backe... Kom fram en timme försent till träningen.

Tråkiga köer...

Själva träningen gick både bra och dåligt. Började med kontakt vilket gick skit. Nästa pass blev apportering som fungerande grymt bra! Läggande och ställande under gång var båda bra men framföringen var kass. Tränade även en stund på tandvisning vilket gick bra. Avslutade med en plats som gick KANON! Han har en super fin plats nu, idag var hakan i backen hela tiden och matte var väldigt stolt :)


Innan vi åkte hem blev Charlie biten i nosen. Allt gick bra. Han har en rispa på nosen och har ett bett uppe på nosplanet. Värst var det nog för matte som blev LIVRÄDD! Men det blir jag så fort det händer min lille något, jag är en hönsmamma av högsta klass! Det blir en signal till veterinären imorgon bara för en kontroll, jag vet att det säkert inte behövs, men för min skull behövs det.

Nu ska vi krypa ner i sängen, jag är helt slut då klockan ringde strax efter 5 imorse och dagen har gått i ett...
God natt!

1 kommentar:

  1. Tycker ni var jätte duktiga. Fortsätt så, ni är ju färdiga för tävling. Man måste bara våga släppa kontrollen :-)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!