måndag 21 februari 2011

Första dagen på dagis!

Idag har Charlie haft sin första inskolningsdag på dagiset! Daniel lämnade honom vid lunch och jag hämtade honom ca 4 timmar senare. Han har fått 3 nya kompisar iform av 2 ridgebacks och en blandis :) Allt hade gått bra och vovvarna hade kommit bra överens! Pappa har varit i GBG idag så han följde mig och hämtade den lille, som blev helt TOKIG när han hörde våra röster! 

På kvällen har jag och Daniel varit på gymmet och tränat. När vi kör mage så ska Daniel visa en övning där man var tvungen att vara lite vig - jag är stelast i stan - men det visade sig att Daniel var snäppet värre! Man skulle ta en pinne, lägga sig på rygg, kura ihop sig som en köttbulle och sedan föra pinnen bakom fötterna så man gjorde en situp samtidigt. Jag klarade det utan problem... Daniel försöker men misslyckas och helt plötsligt säger det bara BRAK!!! Pinnen gick av... Jag skratta så jag höll på att dö och det var flera runt omkring som också börja gapskratta :) En något skamsen Daniel fick gå ut till personalen och visa vad som hänt!

Nu ska vi äta lite mat, idag blir det potatisgratäng, kyckling och cafésås!
Imorgon har jag introduktionsdag på sjukhuset och då är det föreläsning 8.15-16.30, back to school kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!