måndag 14 februari 2011

Isgata stoppade våran tänkta träning..

Tanken var ju att vi skulle ha åkt till Göteborg-Mölndals Brukshundsklubb idag och kolla hur det såg ut där samt passa på att genomföra ett riktigt träningspass. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig...

Vägen dit var omöjlig att köra!!! Den var slingring och smal - gick inte att möta någon bil för det fick inte plats. Det var ett TJOCKT lager med glansis under långa partier... bilen for åt alla håll och jag tappade kontrollen över den flera gånger, värst var när vi gled på bredsida i ca 10 meter... Jag tänkte hela tiden att jag måste ju vara framme snart, men det var jag inte.. så tillslut vände jag och åkte tillbaka istället.
Risken för att skada sig fanns ju inte - körde ju typ i 10 km/h - men om vi halkat av vägen kunde ju bilen blivit skadad om vi träffat ett träd, och det är det inte värt!

Så snopet kändes det när vi inte ens kom fram till klubben...!! Och vart skulle vi ta vägen nu??
Jag känner inte till någonting här i GBG ju. Så jag åkte hemåt och när vi åkt upp på Eriksberg så ser jag en gräsplätt med staket mot vägen - perfekt! - så där stannde vi och tränade en stund!

Vinden var iskall så det blev ett kort pass men vi hann ändå köra igenom det som var tänkt! Utnyttjade tillfället med ny gräsmatta och "lekte" att vi skulle tävla. Busade lite utanför "planen" och gick in och körde linförighet, läggande, inkallning och ställande - dock med godisbelöning - och det gick riktigt bra! Charlie tyckte det var skit KUL och han var verkligen med på noterna!
Han försökte nosa 1 gång under linförigheten men då morrade jag högt och blicken åkte upp direkt. Känns som att det börjar bli inpräntat nu att fot betyder: håll position och titta upp på mig!
Vi fick mycket bra störningar iform av bilar, bussar, cyklister och gående som passerade och han klarade den störningen jätte bra idag då han inte tappade fokus en enda gång :)

Vad vi måste träna mer på är vänster svängar och språngmarsch! Men läggandet och ställandet är riktigt fina nu, samt inkallningen men där kan vi fila lite till på ingången! Nu ser vi fram emot onsdagens inomhusträning där vi ska fokusera på störningsträning till max!

Dagens appellplan :) Ser ut som att vi får fortsätta att hitta våra egna tränings-ställen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!