tisdag 1 februari 2011

Min första arbetsdag!

Idag har jag mitt första arbetspass på mitt nya jobb! Känns riktigt coolt att hela tiden presentera sig som sjuksköterska och det är väldigt skönt att ingen behöver dubbelchecka allt jag gör utan jag får klara mig själv :)

Jag har - sjukt - mycket att lära mig på dessa 8 pass kan jag lova... Helt nya rutiner, ett annat arbetssätt, andra ord, nya lokaler, nya datasystem mm mm. Ingenting är som jag är van från Halmstads sjukhus.. Men redan efter denna dagen så har jag fått koll på mycket men det är nog bara en bråkdel av allt jag måste få koll på :)

Är helt slut efter dagen iallafall då hjärnan får gå på högvarv i många timmar!

2 kommentarer:

  1. Grattis till examen och jobbet! Vad har du börjat på för avdelning? Jag har ju vart färdig sen i juni förra året nu och jag kan bara säga njuut! Det är så underbart att kunna jobba med det man älskar och man får så mycket uppskattning från patienterna, det är ett underbart jobb! Du kommer lära dig så otroligt mycket! Grattis igen från din gamla klasskompis Sara!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!
    Vad roligt att höra från dig :)
    Jag jobbar på en medicin/icke opererande ortopedisk avdelning!
    Det känns jätte bra men är mycket nu i början då dom har helt andra datasystem än vad vi hade i Halmstad... :) Men det kommer förhoppningsvis gå fort att lära sig dom!
    Vart jobbar du någonstans? Bor du kvar i Karlstad?
    Kram!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!