onsdag 23 februari 2011

Ska vi operera på en gång?

Imorse skötte Daniel dagislämningen och jag gick till Eriksbergs Vårdcentral. Hade bokat tid för att kolla upp en leverfläck på ryggen. Läkaren kollade på den i en sekund och sa direkt: - Den där måste bort!
Den satt precis under BH-bandet och hade därför blivit lite inflammerad. När jag bokade tiden fick jag information om att dom INTE hade tid att ta bort den idag, så jag blev något förvånad när läkaren frågade:
- Ska vi operera på en gång?
- Eehhh ööööhhhhh jaaa...

20 minuter senare var fläcken borta och jag var ihopsydd och omlagd :)
Sedan fick jag traska vidare till distriktssköterskan och där fick jag en spruta mot Heptait - twinrix - det var inte alls skönt utan gjorde FRUKTANSVÄRT ont - och var sjukt dyrt... Där blir det en spruta till om 1 månad och sedan en till om 6 månader. Känns vettigt att vaccinera sig mot detta då man har det jobbet man har!

Käkade sedan lunhc på Donken, tyckte jag förtjänade det - jag var ju opererad ;) Sedan blev det ett besök i hundaffären där godis och ett nytt halsband fick följa med hem!

Flötigt och gött!

Det blev ett svart Hurtta med grå text!

Och så här fin blev han :)

Hämtade sedan upp Charlie på dagis. Idag hade han fått byta kompisar lite. Nu gick han endast med en ridgeback tik, Lea! Det hade varit väldigt bra och dom tyckte det räckte för honom att få ha en kompis till att börja med. Han blev lite stressad när han var med 2 hanar igår. Lea var tydligen lika bus och leksugen som Charlie så dom hade väldigt roligt och Charlie var grymt nöjd med sin nya brud!

2 kommentarer:

  1. Drop-in-operation ;). Skönt att den är väck iaf! Fint halsband! mina tjejer har likadana, fast de gröna med gul text!
    Skönt att det fungerar bra på dags för Charlie.. det är verkligen härligt att ha ett dagis som man litar på och där de trivs :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja precis :)
    Ja det var på agilitylägret jag såg att du hade sånt och jag tyckte det var fint ;)

    Kram!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!