måndag 28 februari 2011

Nya regler för den lille!

När vi flyttade till GBG så inhandlades ju en ny soffa. Det innebar att Charlies lyxiga dagar med fri tillgång till soffan HELT var över... Numera får han inte vara i soffan alls och det lärde han sig på bara någon dag!
MEN han älskar ju närhet och vill helst ligga i soffan för att mysa nära oss. Man märker att han saknar det mycket då han ofta till och med somnar med huvudet uppe i soffan :)
Men vi försöker lösa det genom att själva sätta oss på golvet med honom på kvällarna en stund och då myser han ner i knät direkt!


Nu på kvällen har det shoppats lite också... Har länge letat efter ett par byxor att ha när jag och Charlie tränar. Efter lite tips hittade jag dessa som nu är beställda och nu hoppas jag bara att dom passar.


Nu blir det ut för en liten pisse-runda och sedan fortsätter jag att umgås med soffan resten av kvällen! 

5 kommentarer:

  1. Mina tjejer får inte heller vara i soffan om jag inte bjuder upp dom och de får då ligga på en filt som jag ändå värmer mig med. Det kanske kunde funka för er kille med?

    Mina tjejer ligger aldrig i soffan om jag inte bjuder in dom, de vet väldigt väl att de inte ska vara i soffan utan lägger huvudet på soffkanten för att få ok. Oftast har jag en hund uppe i taget en stund för lite gos sen sover de gott på sina kuddar.

    SvaraRadera
  2. Hej! Råkade snubbla in här på din blogg o det är så roligt att läsa om hundtränandet! Är uppvuxen med hund och hade en schäfer när jag var yngre som jag tränade mkt med. Min bebis o hon var så duktig :) O vill så gärna skaffa hund igen (hon är död sen 4 år...) men förstår inte hur det ska gå ihop med skola, jobb mm. Bor också i gbg, samma ålder, pluggar till läkare (så vi e ju lite i samma branch där :)) och vet inte hur jag ska hinna. Därför är det så inspirerande att läsa om dig som är kanske lite i samma sits och får det att gå ihop ändå. Men hur gjorde ni när charlie var valp? För ok att de kan gå på dagis sen, men innan det, man måste ju nästan ta ledigt ett halvår när de är små...
    Oj det blev nog lite långt detta :) Men jag har sån hundlängtan att jag håller på att bli galen men vet inte hur jag skulle få ihop det bara.
    Lycka till med tränandet, han verkar go o duktig Charlie-killen :)

    SvaraRadera
  3. Lena: Tanken var att göra som du beskriver från början. Men om Charlie får lillfingret tar han ofta hela handen, så vi tänkte att det kommer bli enklare för honom med den regeln vi har nu.

    Men antagligen kommer vi att börja med en filt inom en snar framtid - man saknar ju dessa mysstunder :)

    SvaraRadera
  4. Christine: Vad roligt att du hittat hir :)

    När vi skaffade Charlie pluggade både jag och min pojkvän. Jag hade iofs praktik första 4 veckorna och jobbade ju då heltid, men min pojkvän tog ledigt de första dagarna men sedan började vi träna honom på att vara ensam redan andra dagen, dock bara några minuter i början!
    Men sedan föll det sig så bra med våra lektioner så Charlie behövde bara vara ensam max 3 timmar varje dag.

    Sedan har Charlie varit extremt duktig på att vara ensam. Vi riggade filmkameror hemma i början och han gick bara och la sig och sov :)
    Daniel skötte inlärningen av ensamhetsträningen och han har helt klart gjort det perfekt!

    Lycka till med plugget och hoppas du kan skaffa dig en vovve någon dag!

    SvaraRadera
  5. Här regerar matte, sedan hudar och sist husse i soffan ;) Bacci och Tila puttar helt sonika bort husse och lägger sig för att mysa med mig i soffa.

    Det ska tilläggas att det är en två-sits soffa, som ibland huserar en matte, två hundar OCH en katt.

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!