måndag 28 maj 2012

Den soliga helgen

I lördagskväll var vi på födelsedagskalas i Askim för Cornelia och Viktoria. En härlig kväll som avslutades med att vi såg Loreen vinna ESC!

Laddade för musiktävling


Gårdagen spenderades på havet. Vi åkte runt lite först och stannade sedan på Rivö där vi var kvar hela dagen. Det var lite vind så man svalkades hela tiden, vilket gjorde att jag - dumma blondin - inte smörjde in mig ÖVERHUVUDTAGET. Med min bleka - läs kritvita - och superkänsliga hud så låg jag alltså i ca 8 timmar i strålande sol. Det var inget smart drag kan jag lova.

Charlie levde livet, bokstavligen. Man ser hur han njuter av att bara få skrota runt själv! Han är ju skön för han lämnar ju inte oss utan håller sig hela tiden inom en max 20 meters radie, men även om han håller sig nära kunde han hitta på lite bus. Han rullade sig för första gången i bajs. Har hört om hundar som gjort det tidigare, men alltid tänkt att sånt håller ju inte min fisförnämda vovve på med. Där fick jag på näsan, för han gnuggade sig ordentligt i någon form av bajs igår. Han luktade pyton och trots att vi skrubbade honom med sand och lät han bada så stank han fortfarande.



När vi kom hem sent på kvällen blev det duschen för den lille, med massvis av schampo, så nu luktar han så gott igen. Sedan bjöd vi ner grannarna på middag och satt på balkongen resten av kvällen.


Jag var totalt knallröd över hela kroppen och frossade rejält igår. Idag har jag lite mindre frossa och det gör fortfarande skit ont överallt. Så det får bli en dag inomhus idag, då jag vill hålla mig långt bort från solens strålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!