fredag 25 maj 2012

LP1 Werinas Samos

Idag har vi lyckats med det jag länge trodde var omöligt. Vi har tävlat i Bollebygd och vi jobbade ihop vårat sista första pris i lydnadsklass och titeln LP1 är nu VÅR.


Charlie gick riktigt bra idag. Platsliggningen var ursnygg! Han låg LUGNT och helt avspänt och hade blicken fäst på mig nästan hela tiden. Så skönt att bara två dagars träning gett så fint resultat. Under programmet kändes han bra. Linförigheten var lite slarv i, men ändå fin. Framförallt kunde jag idag NJUTA av vårat fina samarbete mitt under programmet. Tävlingsvanan börjar visa sig och jag kunde verkligen leva i nuet och bara le åt att vårat teamwork kändes så bra!

PLATSLIGGNING - 10

TANDVISNING - 10

LINFÖRIGHET - 8,5 Sent något vänster

LÄGGANDE - 9,5

INKALLNING - 10

STÄLLANDE - 9,5 Ngt steg

APPORTERING - 8 Ngt tugg

HOPP ÖVER HINDER - 8 islag

HELHET - 8

TOTALT: 183,5 poäng


Poängen räckte till klassvinst och vi fick en fin pokal till våran prishylla. Jag lyckades hålla tårarna borta tills jag ringde mamma i bilen hem. Då gick det inte längre! Stoltheten är så total idag. Jag är så stolt över mig själv för att jag kämpat så, och så stolt över min lille prins för att han ställer upp på matte och jobbar så himla fint. Trots att värmen var extremt jobbig idag så slöar han inte till sig, utan svansen gick konstant och han visar inte ett uns av trötthet. Och framför allt kunde man se att han verkligen tycker det är kul att tävla!

Resan har varit lång, men gud vad mycket jag lärt mig på vägen. Det har inte varit lätt och jag har flera gånger givit upp. Motgångarna var ett tag många, men när INGEN annan trodde på oss, stod Hanna på första parkett och fick mig att tro på oss igen. Du ska veta vad tacksam jag är för det Hanna  Utan ditt stöd hade jag aldrig orkat. Och jag måste skicka ett tack till Rose också, för utan dig hade jag inte fått det samarbetet jag har med min hund. Jag vill att ni ska veta vad glad jag är för att ni stöttat och pushat!

Nu är ju resan inte på långa vägar slut. Trots att mitt slutgiltiga mål tidigare var LPI så har det förändrats, vi har så kul när vi tränar och tävlar att vi ska fortsätta med det. Just nu känns det bara så jävla häftigt, VI KLARADE DET! Jag ska njuta av det här rätt länge faktiskt, och stoltare än jag är just nu kan ingen vara.

Älskade lille, vi gjorde det!  

6 kommentarer:

  1. Grattis!! Ni är så jävla värda detta!!!!!!!!!!! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så himla duktiga. jag är jätteimponerad över er ska du veta! underbart samarbete och bra attityd! Ni kommer komma långt :)

      Snygga poäng också, GRATTIS!! :)
      Kram Ebba

      Radera
  2. Ni är så j-vla grymma och går från klarhet till klarhet. Ni kan ta er precis hur långt ni vill och lite till. STORT grattis till er båda!

    SvaraRadera
  3. Hittade hit via Hannas blogg och måste passa på att gratulera till den fina bedriften och härliga känslan! Det är så roligt att se spaniels högt upp i resultatlistorna dessutom!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!