måndag 21 maj 2012

Frågan är om man ska ge sig ut på havet när himlen är svart?

Eftersom vädret varit så himla fint hela dagen och det varit så varmt, bestämde vi oss för att kvällen skulle spenderas på havet. Tanken var att vi, grannarna och kusin Anders skulle åka ut och äta kvällsmat på vattnet. Jag förberedde en STOR pasta/kycklingsallad, packade ner alla tillbehör och grejjade. Bakade även en paj på de rabarber jag fick med från Halmstad.

När alla slutat jobbet och var redo att dra iväg, så bestämde sig vädret för att vända om från kanonväder till dretväder. Det blåste upp och blixtrade som attan. Vi var dock inte riktigt beredda på att ge upp våra planer, utan traskade ändå bort mot båten för att ge oss ut. Men vi kom bara halvvägs innan regnet började falla och sedan insåg till och med min Daniel att det var nog inte värst smart att ge sig ut, och då är det DÅLIGT båtväder kan jag lova.

Åt detta hållet såg det ju kanon ut...

... men om man tittade åt andra hållet var det dretväder!

Så vi gick tillbaka och middagen intogs på balkongen istället. När regnet började ösa ner gick vi in och tog efterrätten i köket. Det var första gången jag gjorde rabarberpaj och den blev GRYM! Gick inte enligt något recept utan tog lite tips från mamma - kokade rabarberna lite före samt lite potatismjöl och socker i -, samt tips från Hanna att ha lite kanel på. Sedan gör jag aldrig en smuldeg på mina pajer utan har en egen deg på, vilket gör det så sjukt mycket godare :)

Trots att inte kvällen blev som planerat, så vart det riktigt lyckat.
Allt hänger ju på det goda sällskapet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!