måndag 14 maj 2012

Rensat bland kläder

Har ägnat dagen åt att rensa bland alla våra kläder. Vi - läs jag - är väldigt duktig på att rensa så vi gör det flera gånger om året. Den här gången var det bara alla garderober som stod på tur - råkade ta kylen och skafferiet också men det räknas knappt - så för en gångs skull tog jag inte hela lägenheten i ett nafs.

Daniel har ungefär 3x så mycket kläder som jag har, så hans två garderober var innan vi började totalt proppfulla. Mina är nu skit snygga och bara fyllda med kläder som jag faktiskt använder. Daniel har inte alls samma rensningsförmåga utan vill helst spara på vartenda plagg, även om de inte ens passar länge. Men jag måste ändå säga att han gjorde ett riktigt fint jobb idag och fick undan en hel del kläder. De saker vi inte använt sedan sist vi rensade är ju ingen idé att spara liksom! Även om hans garderob inte är i närheten av hur min ser ut så finns det iallafall lite mer luft i den nu :)

Kläder från EN hylla i D:s garderob

Den lille har alltid älskat att mysa i våra kläder. Så fort ett plagg ligger framme på sängen så lägger han sig direkt på det och somnar. Antar att han gillar att det luktar matte och husse! Så han har njutit medans vi rensat och legat mitt i kaoset.

Vi fick sedan åka runt lite för att hitta en insamling för kläder, men på tredje stället hade vi tur. Hela 3 stora platssäckar har vi nu skänkt till bättre behövande och det känns ju alltid bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!