måndag 14 mars 2011

Älska Bricanyl

Igår hämtade jag ut astma-medicinen jag fick utskriven förra veckan. Då de allra flesta får hjärtklappning samt darrningar de första gånger man använder inhalationen så fick Daniel - och självklart den lille - följa med. Vi sprang 2,5 km och vilken SKILLNAD!!!

Tidigare har jag börjat flåsa efter ca 200 meter och efter typ 1 km har jag varit helt DÖD. Den här gången började jag bli andfådd efter ca 1,5 km men jag fick aldrig svårt för att andas utan blev mer bara normalt trött :) Märkte även skillnad efteråt då jag återhämtade mig på bara några minuter, det brukar ta jätte lång tid annars. Nu ska vi försöka springträna 1 gång per vecka, för helt plötsligt vart det roligare att springa!

Biverkningarna märkte jag av mer under natten då jag hade myror i kroppen och hade väldigt svårt för att sova. Men det skulle ge med sig när man använt den några gånger sa läkaren.

Idag har vi helt underbart väder här! Jag och Charlie tog en lång promenad runt på Norra Älvstranden och höll oss nere vid vattnet så långt det gick! Charlie fick gå utan koppel, även vid hundmöten - som sagt jag brukar aldrig ge upp så varför ska jag göra det den här gången? - och idag var han jätte duktig! Skönt :)


Snart bär det av till sjuka huset för ett kvällspass!

2 kommentarer:

  1. Det är därför Marit Björgen vinner alla lopp !

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/article6665316.ab

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!