måndag 14 mars 2011

FRUSTRATION

Just nu är frustationen på topp och jag är faktiskt helt redo att ge upp. Jag är inte den som ger upp i första taget men när man kämpar som F-N men det ger inget resultat alls... hur länge ska man då hålla på?

Har varit ute och kört lydnad med den lille. Allt började att han låste sig på en annan hund det första han gör. Här skulle jag gått hem för min frustration sprutade ut från öronen. Men jag försökte släppa det, men jag lyckades INTE. Filmade alltihopa och grejjen är att han är inte så dålig, det är bara känslan av att han inte kan fokusera som gör att jag inte orkar... han har bra position och han genomför allt, men var 10:e sekund så tappar han fokus och måste titta på nåt annat innan han kommer på sig själv igen. Jag har provat med olika typer av belöningar, att säga till honom och kräva koncentration mm.

Vad jag just nu tycker är jobbigt är att vi inte tar oss framåt. Varenda ny störning gör att vi är tillbaka på ruta ett och jag önskar att all den träning jag lagt ner skulle gjort honom mer störningstålig. Alla moment kan vi, men varje ny störning sätter käppar i hjulet för oss. I varje NY situation är vi som två nybörjare igen, trots att vi egentligen är riktigt duktiga.

Just nu vet jag inte hur jag ska göra för att vi ska ta oss vidare.

I eftermiddag ska vi iallafall ut i skogen och spåra och då hoppas jag en bra känsla infinner sig, det behövs just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!