onsdag 9 mars 2011

Skönt med förklaring!

I förmiddags var jag på Eriksbergs Vårdcentral. Hade bokat tid för att utreda om jag har ansträngnings-astma. Läkaren - samma som opererade bort min leverfläck sist - gjorde en redig undersökning. Han tog bland annat mitt blodtryck som visade 100/60. Inte mycket till tryck med min längd och inte konstigt att jag har så mycket yrsel. Nu hade jag sprungit dit för jag var sen, och ändå hade jag inte högre tryck.... undra vad jag då har när jag vaknar på morgonen. Svimningen förra veckan fick sig en redig förklaring iallafall!

Sedan fick jag - som alltid när jag är hos doktorn - dementera att jag har ätstörningar. Ni som känner mig - eller har ätit en måltid med mig - vet att jag äter som en HÄST. Fick iallafall ett recept på astma-medicin. Sedan fick jag gå och ta en massa blodprove samt ett EKG - eftersom att jag hade så lågt tryck... Ska tillbaka om några veckor och göra en spirometri.

Nu är det dags för lunch och skidskytte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!