tisdag 8 mars 2011

Fullt ös - medvetslös!

Idag har jag fått bekänna färg på jobbet! Riktigt mycket att göra och massvis med nya saker som jag aldrig gjort förut... det gör att allt tar längre tid, för jag måste hela tiden invänta någon som kan visa mig...
Det har faktiskt varit svårare att byta landsting att jobba i än vad jag trodde! Även om jag gjort massor av saker på sjukhuset i Halmstad och kan dom rutinerna så är det så himla ANNORLUNDA på min nya arbetsplats. Det gör att jag kanske måste fråga om den mest banala saken för att verkligen göra på rätt sätt :)

Dagen har gått i ett och tempot har varit högt, men jag älskar det! Detso mer nya saker jag stöter på - detso mer lär jag mig, och nästa gång behöver jag inte fråga :)

Har varit grymt trött sedan jag kom hem! Käkat fiskbullar och ska nog ta mig en kvällsmacka nu!

Den lille trivs alldeles utmärkt i Karlstad! Han har varit hos frissan och kan fortsätta titulera sig "Sveriges enda korthåriga Welsh"! Så snygg blev han!
Han är med pappa ute i stugan flera timmar varje dag och han har antagligen glömt hur ett koppel ser ut, njuter gör han och när pappa öppnar bagageluckan på bilen så får Charlie väldigt mycket att göra och har aldrig tid med att hoppa in och åka hem :) Han har även varit ute med pappa och sprungit. Så mycket aktivitet och motion han får hos mormor och morfar är ren LYX för en hund!

Nyklippt snygging som fick sig ett bad när han kom hem!

Nu blir det rostad macka med ett glas mjölk!

2 kommentarer:

  1. Härligt att det går så bra på jobbet! känns det som att det finns tid för att vara ny? jag är lite nervös över att man ska känna sig inkastad i det hela och tycka att man inte hinner med nånting.. men man jobbar väl upp takten efter hand. Jag längtar till jag kommer ut och får jobba som sjuksköterska!

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag, alla är väldigt vänliga och tar sig tid till att visa när man inte vet hur man ska göra :) Även dom med mycket erfarenhet frågar ju ibland, vilket är väldigt skönt att höra när man frågar konstant själv :)

    Du kommer klara det galant och vilket perfekt sommarjobb att vara på IVA!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!