måndag 21 mars 2011

Härlig känsla!

Det är drygt en vecka sedan vi tränade något sist och jag har suttit på kammare och funderat mycket!
Viktigt idag var att få rätt känsla. Min tanke var att hitta den med den ultimata belöningen och en avslappnad matte och det visade sig vara helt RÄTT.

Den ultimata belöningen för Charlie är att jag kastar en boll som han får springa och hämta, dra ett ärevarv och efter det komma in till mig. Så då kör vi på det helt enkelt! Försökte också hitta rätt känsla hos mig själv, avspänd i kroppen och hela tiden visa min hund när jag är stolt över honom.

Känslan vi hade idag var helt UNDERBAR! Han var hel-taggad på träning - vilket resulterar i detalj-missar - men den här känslan måste vi hitta innan vi kör vidare! Vi fick bra störningar av hundar som gick förbi en bit bort och han SKET fullständigt i dom, ja ni förstår mattes lycka :)

Här kommer en liten snutt från dagen för er som det intresserar:



Nu ska vi ta en kvälls-kisse-runda och sedan blir det sängen! Jobbar ett dagpass till imorgon och denna natten blev det endast 4 timmars sömn - trött som attan alltså - så jag hoppas på att få sova lite mer inatt!

Måste även skicka en GRATTIS hälsning till min Elin som fyller 23 år idag :)

4 kommentarer:

  1. Tack fina å bästa Linda! ;) Va duktiga du å lillen är! :) Ja är impad! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Kanonfint!! härligt att se!

    SvaraRadera
  3. Vilken energi! Skönt att du vågat släppa kontrollen. Det kommer löna sig i slutändan.

    Snyggt läggande under språngmarsch :)

    SvaraRadera
  4. Tack!!
    Känns jätte kul att det finns där om vi bara hittar rätt känsla :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!