tisdag 1 mars 2011

Kontaktlinser

Jag har ett par glasögon - som jag inte trivs i - men som jag måste ha när jag kör bil. Jag ser inte ett skit annars. Senaste åren har min syn blivit jäkligt dålig, det är på långt håll som jag inte ser...
För några år sedan märkte jag det bara typ vid bilkörning, men nu är det riktigt jobbigt i vardagen.

Jag känner inte igen folk jag möter på stan förän de kommer riktigt nära... Idag när jag och Charlie tränade platsliggning så insåg jag surt att jag ser ju för fan inte min egna hund!! Jag ser ju att han är där men han är suddig.

Och jag passar inte så värst bra i glasögon så min tanke är att jag MÅSTE skaffa kontaktlinser - dock låter det inte så lockade med att hålla på och peta sig själv i ögonen... Är det någon som har erfarenhet från linser? Jag har fått för mig att det dyrt... och rätt krångligt??

Jag för över 4 år sedan när mina glasögon var alldeles nya...

3 kommentarer:

  1. Linser är enkelt, när man väl fått i tekniken. Problemet är när man försöker plocka ut linser som inte sitter i ;)

    SvaraRadera
  2. linser är lätt så fort du har testat på det någon gång. tror jag betalar runt 800 kr/halvåret. alltså för 6 par månadslinser. dock har jag dom alltid längre än 1 månad då jag mest byter på känn när dom känns för torra o suddiga till slut.
    du kan även ha dagslinser så slipper du mecka med att göra rent o behålla linsen utan endast stoppar in en ny o kastar på kvällen. lätt!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ska nog försöka mig på detta!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!