måndag 14 november 2011

Denna slappa kropp ska igång

Nu va det - fruktansvärt - länge sedan jag ansträngde min kropp ordentligt. Den får dagliga promenader på 1-2 timmar men inte mer än så... Jag har inte gått upp ett gram i vikt - tur det - men jag känner vad slapp varenda muskel är!

Och det man märker mest är tröttheten. Jag känner mig väldigt trött mest hela tiden! Under hela min uppväxt har jag ju hållt på med hästar och då fick man liksom allt gratis. Man ägnade sig åt sitt livsintresse och med det ingick det att man rörde på sig ca 3-4 timmar varje dag, samt att man under en timme tränade ordentligt - själva ridpasset. Men när jag slutade med hästarna - pga ryggproblem - så var det väldigt svårt att komma igång med annan träning. Elin och jag brukade alltid skojja om att vi aldrig skulle sluta med hästarna för att alla tjejer som gjorde det blev så tjocka direkt - vilket stämde!!!

Men nu ska jag försöka komma igång då jag verkligen behöver det! Om det inte blir en tur till gymmet ska jag iallafall ut på en löptur var 3:dje dag, det är mitt mål. Att springa passar mig väldigt bra eftersom att jag då tar med mig den lille som också får röra på sig lite - problemet är bara att jag hatar det.... :)

Idag tog vi iallafall den första löprundan och jag skojjar inte om jag höll på att dö... jag fick verkligen inte luft! Sjukt dålig kondis - jag skäms - och jag hoppas verkligen jag kan piska mig till att komma igång den här vintern!

Sms-konversationen med pappa talar sitt tydliga språk:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!