torsdag 3 november 2011

Finns det bara frisörer från helvetet?

Idag var det då dags att fixa till håret. Köpte ju för ett tag sedan en deal på Beauty Lounge och förhoppningarna om att äntligen få hitta en bra frisör var HÖGA.

Det sket sig direkt!!! Klev in i salongen och satte mig för att vänta. Och där satt jag och väntade, och väntade och väntade... sen väntade jag lite till.... Det var en annan tjej där och 10 minuter efter att min tid börjat så ringde hon min frisör... jodå, hon var på väg så jag skulle bara vänta lite till. När hon väl kommer in i salongen - 20 minuter försenad - så tro inte att hon skyndar sig... nej hon går runt i salongen - sätter sig till och med vid datorn en stund - och 30 minuter försenad får jag ta plats i stolen. Tror ni jag var trevlig? NOT!

Jag började då förklara att jag ville att hon skulle ta bort utväxten och blanda i lite färgade slingor så resultatet skulle bli naturligt. NEJ det ingår inte i dealen, fick jag till svar. Vill du ha färgade slingor också så får du lägga till 600 kr... ÖÖÖHHH NEJ TACK!

Mitt problem var ju att jag redan betalat för hela grejen. Annars hade jag ju gått efter 10 minuters väntan där i början. Men nu var pengarna redan betalda så jag försökte bara få ut bästa möjliga av det. Jag sa - lite väl bestämt kanske - att hon bara skulle ta bort utväxten. Och det gjorde hon faktiskt bra! Många slingor som var jämna så det kan jag faktiskt inte klaga på....

När det var dags att börja klippa så blev jag helt plötsligt wild and crazy och jag bad om att ta rejält på längden. Hon klippte luggen sjukt snyggt och resten av håret blev okej - förutom att ena sidan är en halv centimeter längre än den andra?? - men resultatet var OK.

Så jag är nöjd med håret men bemötandet var SKIT!
Då jag inte fick några färgade slingor så gick jag helt enkelt förbi en sminkaffär på vägen hem och köpte en förpackning med mellan-blond-färg. Daniel var snäll och hjälpte mig ha i färgen på några slingor och vips så fick jag den effekten också!


Bilderna är tagna innan vi la i några slingor här hemma

Om jag kommer gå tillbaka? NOPE! Jag är visserligen kräsen - sjukt kräsen kanske till och med - men hur svårt ska det vara att vara en duktig frisör med ett trevligt bemötande?! Det finns en i Karlstad - Pia på Clipodrom - och en i Vänersborg - Emily på EMIKA - men i Göteborg verkar det helt omöjligt!

Ps. Jag måste vara den enda som kan skriva ett mils långt inlägg om ETT frisörbesök ;) Ds.

2 kommentarer:

  1. Frisyren blev snygg i alla fall. Har en bra frisör i Halmstad om du vill låna honom när du är har ;)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!