tisdag 1 november 2011

Tapeter beställda

För några veckor sedan bestämde vi oss för en tapet till sovrummet. Men då vi hela tiden har så mycket att göra så har vi liksom inte riktigt hunnit med.... När vi var hos grannarna förförra helgen så ser vi att dom har EXAKT den tapeten vi bestämt oss för. Den va skit snygg så då vart vi ännu mer säkra på att vi valt rätt. Sedan att vi båda då kommer ha samma det skiter jag i :) Idag åkte jag efter jobbet och beställde hem tapeten. Daniel tränade ju i helgen på att tapetsera så snart ska han få göra det på riktigt!

Daniel jobbar som vanligt sent men skulle försöka hinna köpa med lite spakel och grejjer innan affärerna stänger så vi kan börja med grundarbetet! Ska bli riktigt spännande att se om vi fixar detta :)

Boråstapeter New Classic ska pryda våran vägg snart!

När jag klev innan för dörren möttes jag av den lille tratt-vovven! Dagens aktivering fick bestå av agility och fortsatt ingångsträning. Idag försvårade jag igen och det är kul att se att jag i agilityn kan ställa krav utan att han blir låg - helt tvärt emot lydnaden - så här kan vi göra det svårare och misstag förstör inte hela passet. Han började skit bra och tog den svåra ingången perfekt varje gång utan att jag följde med runt i bågen. Men sedan tog farten i benen över aktiviteten i hjärnan och det blev pannkaka av allt ihopa. Vi körde lite fritt följ och fjärr och fortsatte en stund senare. Efter ett flertal fel-ingångar och tydlighet från min sida så klickade det till i den lilla welshhjärnan :)

Charlie = Vit
Linda = Svart

Nu ska vi äta paj och sedan ska det spaklas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!