fredag 25 november 2011

Lydnadspass

När jag slutat jobbet tog jag med den lille ut på gräsplanen. Tanken var att bara busa runt men istället körde vi igenom en länk av fritt följ - läggande - inkallning - ställande och det fungerade jätte bra. Sedan finslipade vi på höger/vänster om halt där han slarvar lite. Fortsatte med fjärrträning och sedan påbörjade vi inkallning med ställande som vi inte tränat förut.

Jag har gjort en hel del förändringar i mitt sätt att vara mot Charlie. Att få vara hos Hanna och dels se hur hon är mot sina hundar samt att se hur hennes hundar var mot valparna fick mig att inse att jag verkligen måste sluta dalta med min lille. Så nu är det nya puckar som gäller och efter bara 2 dagar så är det STOR skillnad. Nu gäller det bara att vara konsekvent!

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!