söndag 27 november 2011

Om jag dricker nu, så kan jag köra sen..??

Igår var vi på kalas i Skintebo - Karro fyller snart år - och tanken var att vi efteråt skulle på en annan fest.
Då utbyter vi den här kommunikationen mellan varanndra...

D: Vem ska köra och vem ska dricka?
L: Om jag dricker nu så kör du hem. Så kan jag köra till festen sen, så får båda dricka!
D: Smart. Så gör vi!

???????????????????????????
Det tog oss 2 timmar innan vi inser hur puckade vi är, och då var det någon annan som upplyser oss om att våran briljanta idé kanske inte riktigt fungerar.... Det går verkligen utför för smartheten i den här familjen nu!

Kalaset var iallfall väldigt trevligt. God mat och trevligt sällskap!

Födelsedagsbarnet med söta Frode

Jocke, Tord och Daniel

Jag, Jonas och Karro

Nu blev det bara Daniel som drog vidare på festen. Det var inga tjejer alls där och enligt Daniel var det helt rätt beslut att inga hänga på.

Idag hade vi stora planer på att låta Charlie gå ordentliga spår. Men det är STORM i Göteborg och regnet står som spön i backen. Folk uppmanas att hålla sig inne, så det kändes inte så jätte bright att ge sig ut i skogen då... Nu tittar på skidor och i eftermiddag blir det IKEA för hela slanten.

Alldeles nyss ramlade min fina kruka ner från balkongbordet och gick i tusen bitar... som sagt, det blåser rejält idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!