torsdag 17 november 2011

Trots busskräcken blev jag wild and crazy

Idag var jag på jobbet förmiddagen och på eftermiddan var det utbildning i ett nytt system som jag och en kollega ska vara ansvariga för. Tror det kommer bli jätte bra!

När jag skulle ta mig hem från sjukan så skulle det dröja 20 min innan nästa spårvagn skulle komma.... då ser jag att det kommer en buss påväg mot mig. Kutar till busshållsplatsen, ser att det står Heden på bussen, hinner kolla på tidtabellen i busskuren ca 1 sek och tycker mig se korsvägen där. Hoppar glatt på bussen och tänkte: - gud vad bra jag löste detta!

Bara det att bussen svänger åt helt fel håll!!! Tar då upp mobilen för att ta hjälp av västtrafik-appen. Då ligger den natuligtvis nere.... Tror ni jag fick panik eller??

SKIT!

Själv tycker jag dock att jag löste det snyggt då jag hoppade av vid Sahlgrenska - den enda hållplatsen jag kände till som vi åkte förbi - och där kom trygga 16 bussen och tog mig hem. Kalaset tog drygt en timme vilket nog va rätt bra ändå!

Visst va det bra gjort på frihand av en med busskräck?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!