söndag 26 juni 2011

Rapport från hela helgen som gått!

Midsommar firades hemma hos Emil och Emily - som har världens FINASTE hus - med massa trevligt folk! Vi lagade mat som vi naturligtvis åt. Själv är jag inte så förtjust i midsommarmat - någon som är förvånad? - så jag körde på räkfrossa, vilket var sjukt gött. Efter att maten intagits drog festen igång. Det dansades och sjöngs i timmar och det var så sjukt KUL!!!

Hela gänget vid middagen

Vi

Världens bästa hund såg till att få en egen plats. Eller ja, här fick Jimmy maka på sig och de två fick helt enkelt dela stol!

Huset vi var vi! Efter att ha varit här har man en sådan STOR längtan efter när vi själva ska bo i hus. Detta är ett drömparadis!

Morgonen därpå fick vi en perfekt bakis-frukost med bland annat stekt potatis och stekt ägg. Sedan tog vi med oss hundarna - Emil o Emily har också en hund - ner till sjön för lite bad. Även Daniel tog sig ett dopp trots att vattnet var ISKALLT!

Stella och Charlie

Daniel och den lille!

Direkt vi kom tillbaka till Mellerud kom Daniels farmor samt farbror på besök. Vi åt lunch tillsammans och hade en trevlig stund. På eftermiddagen tog vi båten upp till Ryr och Viktorias stuga. Där var det fullt med folk och vi var först ute på udden för att sedan gå upp till stugan och blev bjudna på mat.

En del av folket ute på udden!

Daniels fina båt!

Vi hann precis hem igen innan det blev mörkt. Det var svårt att se alla prickar den sista biten - det tar ca 40 min från deras stuga till hamnen - men vi tog oss hem säkert :)

Imorse gick grabbara upp tidigt - 06.30 - för att spela golf och jag vaknade inte förrän Daniel kom tillbaka och väckte mig - 9.30! En snabb dusch och lite frukost och sedan åkte vi ut på sjön igen. Vi hittade en ny ö som var alldels perfekt - en av öarna vid Yttre Bodane - och där tillbringade vi några timmar med sol och även bad för de manliga i gänget!

Charlie o Magnus

Eva och jag steker - jag är numera ILLRÖD i ansiktet!
 
Sjökaptenen själv njuter!

Underbart...

Det var kallt i vattnet och Charlie är till och med en större fryslort än sin matte. Alltid efter dag på sjön så fryser han som attan, och han somnar av båtens sövande ljud. Idag inbäddad i mormors tröja!

När vi var hemma från sjön åkte vi direkt upp till Håverd och brasseriet. Där åt vi deras fisksoppa - som är en tradition att göra varje sommar - då den är så god. En helt perfekt avslutning på helgen!

Förätt: Vitlöksbröd

Den berömda fisksoppan!

Vi var tillbaka i GBG vid åtta tiden och när jag ska låsa upp dörren upptäcker jag att min jacka är kvar i Mellerud och där i ligger mina nycklar... attans!! Kommer ju inte in i skåpet på jobbet imorn... Kvällen har ägnats åt att se på " Att göra en pudel", som var en riktig tjejfilm :) Nu måste jag hoppa i säng för klockan ringer snart och det är dags att gå upp. 

2 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!