torsdag 12 januari 2012

Första soppan i vasken och andra ner i magen

Ikväll gjorde vi en fisksoppa som jag ätit innan men aldrig gjort själv. Det skulle vara vitt vin i soppan och då jag tidigare idag var och storhandlade så köpte jag med matlagningsvin - aldrig provat det förut - och tanken var att man skulle behöva slippa öppna en hel vinflaska en vardag.

Gjorde iordning soppan efter receptet och när vinet åkte i så började det lukta JÄST. Smakade av och det var fördjävligt... Det där vägrade jag äta. Hällde ut det i vasken. Öppnade en flaska vin och började om från början.

Gång nummer två - med riktigt vin - blev soppan lika gudomlig som jag kommer ihåg den! Den gjorde även succé hos Daniel så den kommer bli en stående favorit på menyn här hemma.

1 kommentar:

  1. Men oj vilken fin soppa du såg till att fixa! Den ser väldigt frestande ut! Lägg mer än gärna ut recept om du vill och orkar?! :D

    Fin bil ni köpt oxå! Precis som ett smultron! Passar dej speciellt :D

    Trevlig helg Linda! Kraaam

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!