onsdag 18 januari 2012

På jakt efter promenadrundor

Min nya favorit-app är RunKeeper! Det blir så mycket roligare när man får se exakt hur man gått. Så nu är jag varje dag på jakt efter olika rundor där man kan hitta olika ställen att aktivera vovven på, och de ska ha olika längd beroende på hur långt man vill gå just den dagen.

Dagens promenad blev 5 km och tog prick en timme. Stannde på en gräsplan och gav den lille 2 godissök i en ruta på ca 20x30 meter. Sedan fick han göra en av sina favoritövningar, att runda träd! En grej som inte är till nytta för nåt, men ack så roligt :)

Dagens morgonrunda

Godissök!
Träden i bakgrunden var perfekta att runda sedan, på ca 15 meters avstånd. Den lille tar i så han håller på att spricka när han gör det :)

Hemma igen ordnade jag lite brunch. Ett stående inslag när jag jobbar kväll. Som vanligt blev det fattiga riddare och idag med min egna jordgubbssylt, så gott så man nästan dör!

Mumma....

Nu ska den lille ut på en sista kisse-runda!

2 kommentarer:

  1. Runda träd är jättebra. Går att överföra till konskick :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra, då kanske man någon gång har nytta av våra konstiga aktiviteter :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!