onsdag 18 januari 2012

Nattningsrutin

Man ska ju inte förmänskliga sin hund, men något vi inte kan sluta med är våran nattningsrutin. Den har vi haft alldeles för länge och det är så invant att det går av bara farten. Vad gör vi då?

Jag lägger mig - i princip - alltid först. Så fort jag krupit ner under mitt täcke går Charlie upp på min vänstra sida och väntar på att jag ska lyfta på Daniels täcke. När jag gör det går han under det med hela kroppen, gör en halv snurr så att nosen hamnar mot mig också dunsar han ner i sängen. Så får han ligga ca 1 min, sedan lyfter jag lite på täcket och då sticker han bara ut nosen. Jag ser till att täcket ligger över hans ögon och han somnar på några sekunder.

Så här gör vi VARJE kväll. Går vi och lägger oss båda samtidigt så ligger Charlie utan täcke, MEN vi lägger alltid lite täcke över hans ögon - med nosen fri så han får luft - och han somnar lika gott då.
Lite täcke över ögonen och det blir natten för min lille!




Kan man bli mer bebis?

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!