tisdag 10 januari 2012

Lyckat träningspass

Charlie går inte längre på dagis. Han slutade med det vid samma tidpunkt som han bröt svansen, i början av september. För honom passar det bättre att vara hemma när vi jobbar då han blir väldigt stressad av dagis. Jag arbetar inte heltid och gör varannan helg vilket gör att det inte blir så mycket som den lille är själv. Men de dagar han ändå är det så ser vi till att aktivera honom innan vi lämnar honom och direkt vi kommit hem.

Idag ska göra kvällspass och ville då trötta ut min lille welsh. Började med en drygt timmes promenad i det underbara vädret. Stannade i en liten skogsdunge och lekte lite med en leksak, där han även fick koppla på näsan och söka lite efter den. När vi kom hem bytte jag kläder - till mina fina nya byxor - och så gick vi ut för ett träningspass också.

Det gick grymt bra idag! Han har sån skön attityd och framförallt har han så himla kul :)
Började med två vändor linförighet och jag tycker vi verkligen börjar få till något bra. Körde sedan en kedja med läggande - inkallning - ställande. La sedan ner lite extra krut på läggandet. Gjorde en inkallning där vi fick superb störning av en gubbe som gick förbi nära bakom Charlie! Avslutade med att prova fjärren, den har vi mest kört inomhus. Gick 3 stora steg ifrån och är jätte nöjd med hans skiften!

Nu har jag en vovve som är trött i både kropp och knopp och han sover sött i sin säng. Nu kommer han sova medans jag är på jobbet och sedan kommer husse hem och tömmer honom på energi ikväll.

4 kommentarer:

  1. Snacka om naturliga störningar! Bra gjort av honom! Snyggt!//Ingrid S

    SvaraRadera
  2. Det är så himla snyggt - och glatt Härligt ! (o snygga byxor med)! Med bästa hälsningar Kristin från Wenanders kennel

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!