måndag 2 januari 2012

Nyårsfesten!

I år firades nyår hemma hos oss med mycket goda vänner. Vi hade förberett en nyårsmeny som bestod av följande:

Aptitretare
Hökagårdens crusader med löjrom

Förrätt
Skaldjurssoppa med färska räkor och pilgrimsmussla

Varmrätt
Oxfilé tournedo, potatisgratäng, kantarellsås med en fräsch sallad

Dessert
Hemmagjord hallon-glass-tårta med maräng

Menyn blev lyckad och föll alla i smaken. Vid tolvslaget gick alla ut för att titta på raketer. Pyromanen Daniel hade naturligtvis köpt sig en låda som skulle smällas av. Charlie har inga problem med raketer men jag är ändå varje år nogrann med att han inte ska få några problem i framtiden. Därför stannade jag inne när de andra gick ut. Jag och Charlie stod i fönstret och tittade alla fina utsmyckningar på himmlen - det small som fan här verkligen - men den lille tyckte det var lika häftigt som jag :) Knäppa vovve!





Morgonen efter ordnade jag en rejäl frukost - scrambeld eggs, fattiga riddare och pannkakor bland annat - till våra söta nattgäster. Sedan var det dags för mig att åka till sjukan och jobba och våra gäster tog flyget hem!

1 kommentar:

  1. Fina bilder:) och tack än en gång för en super trevlig helg! Kramar Sophia å alex

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!