fredag 27 januari 2012

MIM Säkerhetsnät

I den nya bilen - smultronet - har vi använt en gammal bur för Charlie. Det var den första buren han hade och han är ju lite större idag :) Han fick gott plats i den men den var inte optimal. Så jag har letat efter en lösning på detta problem. Charlie har aldrig tyckt om att åka bil, han var ju åksjuk länge när han var liten, så jag vill att det ska vara så bra för honom som möjligt.

Men nu har vi löst problemet! Har varit i kontakt med MIM Construction - som gjort buren vi har i Audin - och de hade ett säkerhetsnät till min bil. Det blev en del problem då jag tydligen inte vilken modell av Peugeot 307 jag hade... Så Pappa fick rycka in och prata med MIM och vips så löste sig allt :)

Nu har vi ett fint nät och Charlie får helt enkelt hela bagageutrymmet för sig själv! Nätet är krocktestat och han åker alltså säkert därbak. Vi monterade det igår ikväll och det blev riktigt bra. Det bästa av allt var att Charlie FRIVILLIGT hoppade in i bilen och stannade där alldeles självmant. Det är bra betyg :)

Beställde igår hem ett stort skydd till bagaget då jag inte vill ha en smuts och hundhår på väggarna. Var även i hundaffären och köpte en mjuk fäll som han ska få ligga på.

Nöjd vovve!

Passade perfekt

Fint va?

Vaknade tidigt imorse och kom snabbt iväg på våran morgonpromenad. Idag knatade vi 4,5 km och vi hann även med ett rejält utvecklingssamtal. Charlie tyckte det var helt OK att ignorera morsan som sa nej till att jaga en flock duvor och då blev visst morsan rätt förbannad. Men resten av promenaden var en fröjd :)

Nu blir det lite pyssel här hemma innna det är dags att dra till sjuka huset. Långhelg med jobb väntar!

2 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!