måndag 15 november 2010

Shoppingdag som slutade på akuten...

Igår fick vi ett litet ryck på morgonen och beslöt oss för att åka till Väla Köpcentrum i Helsingborg!
Elin var med och vi strosade långsamt - bokstavligt - bland butikerna... Var väl kanske inte så jätte smart med tanke på mina kramper i magen, men som sagt, vi tog det långsamt och då gick det bra :)

Jag och älskling vid lunchen!

Jag köpte en klänning - som var ursnygg - och hittade faktiskt lite julklappar också! Riktigt nice! Bland annat en stoor julklapp till den lille, en gigantisk elefant - ska bli kul att se hur många sekunder det tar innan han dödar den!


När vi kom hem ringde jag sjukvårdsupplysningen pga magen... Dom rekommenderade mig att åka in till akuten...
Sagt och gjort, vi åkte på en gång! Först blev vi väldigt snabbt omhändertagna och det togs en massa prover, ultraljud å grejjer... Sedan hände det INGENTING på typ 4 timmar!! Gud så segt det va....
Men sedan fick jag träffa en läkare igen och alla undersökningar/prover såg bra ut och dom vet inte vad det är som orsakar mina kramper. Men dom tror inte att det är något farligt - för alla sådana saker är uteslutna - så efter drygt 5 timmar fick vi åka hem!
Även om dom inte kunde komma fram till vad som är problemet så kändes det väldigt skönt efteråt att det inte var något allvarligt!

Idag har jag haft praktik - var grymt trött imorse eftersom att vi kom hem så sent igår - men det har gått riktigt bra! Jag verkligen älskar den här avdelningen och trivs så himla bra! Och mina handledare är helt otroliga - trygga, skämtsamma och otroligt duktiga på sitt jobb!

Nu blir det PANIK-plugg... Skulle pluggat hela em/kväll igår men det sket sig ju rätt rejält!

3 kommentarer:

  1. Men vad sa dom att det kunde bero på då? skönt att kolla upp det iaf!

    SvaraRadera
  2. Det kan inte vara stress ?? Du har ju väldigt mkt runt dig, med slut på skolan, flytt, söka jobb mm mm!! Massa kramar till dig!! // Karro

    SvaraRadera
  3. Karin: Nej, det är någonting som krampar... Kirurgen trodde det kunde vara något som retat bukhinnan för det stämde överens med de symtom jag hade!

    Karro: Tror du inte stress mer ger upphov till molande smärta?

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!