måndag 31 januari 2011

Det nya livet...

Idag blev det ingen sovmorgon utan jag åkte till Daniels jobb där vi kopierade mitt Examensbevis som hade anlänt under veckan vi var borta. Det ska skickas in med andra papper - och såklart pengar - och om några veckor får jag min sjuksköterske legitimation!

Vid lunch var jag en sväng på NYA jobbet. Jag blev fotograferad och fick mitt passerkort. Min chef visade mig runt så att jag hittar till omklädningsrum, klädrum och upp till avdelningen igen :) Det är mycket man ska lära sig och speciellt när jag är på ett nytt sjukhus också, jag hittar ju ingenstans!!
Fick även träffa den sjuksköterskan som jag ska gå bredvid den första tiden, hon var rutinerad och verkade väldigt trevlig :)

Det känns som att mitt nya liv börjar imorgon! Då gör jag min första dag som sjuksköterska :) Det känns både jätte nervöst men samtidigt ska det bli så himla kul! Dom första 8 passen kommer jag alltså att gå bredvid en annan sjuksköterska som ska lära mig hur allt fungerar på den här avdelningen och sedan får jag klara mig själv...

Men nu blir det en promenad med den lille i det ruggiga vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!