onsdag 19 januari 2011

Hemlagad sylt!

Idag har jag varit en riktigt husmor - pluspoäng - och gjort min egen jordgubbssylt!
Innan sommaren var slut så köpte jag på mig ca 1 kg jordgubbar som har fått legat i frysen och idag förvandlades dom till en gudomligt god sylt!

Min Mamma gjorde ofta den här när vi var små så man får en sådan härlig känsla när man äter den! Den smakar bara bär och är inte sådär tjock och geléaktig som andra sylter!
Det allra bästa var att den var super enkel att göra själv, tog ca 20 minuter så var allt klart :)

Sylten kokar upp!

 Idag har även Operation Hitta Det Bästa Brödet inletts! Det har öppnat ett Stenugnsbageri ca 10 meter ifrån oss - LYX - och när man går in där vill man ta med sig allt gott hem :) Dom har olika brödsorter - allt bakat på surdeg -  varje dag och min tanke är att försöka testa dom flesta - inte dom med frukter i - för att se vilket som blir min favorit!

Idag köpte jag ett mörkt bröd som hette Emmer, det hade en väldigt krispig kant - lite väl krispig för min smak - men väldigt god smak!

Först ut var brödet Emmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!