lördag 15 januari 2011

Leg. Sjuksköterska med stipendium!!

Vilken otrolig dag jag har haft idag! Vi tar allt från början :)

Mamma och Pappa kom hit på förmiddagen och vi packade in oss själva och hund i bilen. Charlie lämnades av i Askim hos The Möllers och vi körde mot Halmstad. Kom fram i god tid och jag var faktiskt riktigt nervös!

Inne i kyrkan möttes resten av klassen upp i ett rum och gästerna fyllde kyrkan! Nu var jag grymt nervös och knäna darrade litegranna :) Tänk att det här är liksom slutet på 3 år av plugg! Klockan 14 ringde klockorna och vi gick in i kyrkan på två led! Efter halva inmarschen kom några tårar...
Sedan följde en väldigt fin cermoni! Prästen talade, en kille i klassen höll ett jätte bra tal, någons mamma sjöng en fin låt, en lärare höll tal och sedan var det dags för brosch-cermoni!

När man tar sjuksköterskeexamen så "får" man en brosch som man sedan ska ha på tröjan när man arbetar! Vi ropades fram en och en och två lärare delade ut brosch samt en ros!

Jag får min brosch av lärare Inger Wislander!

Glad!!


Sjuksköterskor avgånsklass 2011!

Sedan var det dags för stipendie-utdelning. Vårdförbundet i Halland har tillsammans med lärare från Högskolan utsett bästa c-uppsats i Halland (våran klass + den i Varberg). Dom höll först ett kort tal och sedan kom motiveringen och det enda jag kommer ihåg är att dom började med: Kronisk sorg...
Här tappar jag hakan, möter Sandras blick och vi bara gapar mot varanndra! Herregud vi vann!!!
Jag hörde ingenting mer vad dom sedan sa utan allt vart helt virrigt! Vi fick gå upp och ta emot ett inramat diplom, en fin blomma samt ett stipendium på 5000 kr!

Jag är så oerhört stolt över mig och Sandra och är så glad för att c-uppsatsen fått så otroligt mycket beröm! Vi kämpade i 10 veckor och det här var verkligen en bra belöning! Love you Sandra!!!

Tar emot priset!

Två grymt glada tjejjer!!

Mer glädje!


Motiveringen löd:
" Kronisk sorg är ett nytt begrepp som kan leda till att omvårdnad och medicinsk vård till alla de som lever med eller nära en person som drabbats av kronisk sjukdom utvecklas och förbättras. Författarna visar på ett enkelt och lättbegripligt sätt att kronisk sorg är att ses som ett normalt svar på en svår situation där läkemedelsbehandling inte bör vara förstahandsalternativet. Begreppet kronisk sorg är därför ett område där omvårdande insatser kan komma att bli av allra största vikt".

Fina diplomet som kommer placeras på någon vägg :)

Sedan avslutades det hela med att en tjej sjöng en underbart fin låt och här rann tårarna fint, tur man packat ner näsdukar! Sedan var det dags att gå ut ur kyrkan!

På väg ut!

Då var man färdig sjuksköterska :)

Söta Ida hade med champange som vi skålade i när vi kom ut!

Stolta föräldrar!

Efteråt blev vi fotograferade av Laholms Tidning som ska göra ett repotage om våran uppsats senare i veckan! Riktigt roligt :)
Sedan fick vi säga hej då, vilket jag hoppade över helt, och där var slutet på SJK51...

Vi gick allihopa till Skånskan och tog en fika innan vi styrde kosan tillbaka hem till Göteborg! 

Jag är så glad över att det verkligen blev en glädjens dag :) Mina underbara tjejjer försvinner inte bara för att avståndet mellan oss är längre utan det vi har kommer alltid att finnas kvar!

Grattis till alla i klassen, det här har vi gjort jäkligt bra!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på dig. Du ser mycket lycklig ut :)
    Stort grattis till examen och stipendiet.

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till examen och stipendiet, häftigt!! Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!
    Jag var på lärarexamen igår och jag hade också tårar i ögonen. Så otroligt fint med tal och sång. Att sedan se alla dessa glada lärare gå fram och få sitt diplom och en röd ros...
    Som mamma är man så STOLT!
    Lycka till i ditt arbete som sjuksköterska!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Stort grattis!! både till examen och till stipendiet inte minst! så roligt :)

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS!!!!!!

    Helt fantastiskt bra kämpat! :)
    Jag hade tårar i ögonen bara av att ha läst ditt inlägg, jag är ju läskigt blödig!

    Kramar från Tess & Atlas

    SvaraRadera
  6. Det var fantastiskt att få dela och förhöja er dag med stipendiet!!
    Ta med dig begreppet ut i vården, det kommer att kunna lindra mycket lidande - och det är ju det vi vill!! Jag hör av mig med datum då ni kan komma till oss på dialysen i Varberg och berätta för oss om begreppet och dess innebörd.
    MVH
    Anne J Hjälmås
    Styrelseledamot
    Vårdförbundet avd Halland
    samt
    Dialyssjuksköterska

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!