fredag 21 januari 2011

Promenad i Hisingsparken!

Imorse tog vi  med oss Charlie och åkte till HisingsParken. Det var en väldigt STOR park - tydligen Göteborgs största - och det fanns massvis med stigar att välja mellan. Eftersom att jag hade Daniel med mig - äventyraren - så valde vi den stig som var isigast och såg jävligast ut...

Vi gick och gick och insåg sedan att stigen verkade inte gå runt och tillbaka dit vi började... så vi bestämde oss för att gå tillbaka GENOM skogen! Det var jätte härligt men ganska jobbigt! Det gick bara uppför och det var skare på snön så ibland höll den och ibland sjönk man ner till knäna! När vi kom till toppen på berget så fick vi en väldigt fin utsikt bort över Hisingen!

Charlie njöt i fulla drag och sprang som en tok! Äntligen fick han vara hund igen, slippa kopplet och bara härja!

Snart uppe på toppen!

Härlig utsikt!

Nu har vi precis varit och lämnat den lille - älskade! - på hundpensionat.... Det skär i hjärtat på mig - ni som känner mig vet att han är mitt ALLT - men vi har hittat ett super bra ställe och tjejen tog väl hand om honom direkt! Han behöver inte bo i hundhuset utan ska få bo inne med familjen och deras hundar - 8 stycken - plus en massa katter! Så det går nog ingen nöd på lille Charlie, han kommer ha skit kul :)
När vi kom dit fick han börja med att gå själv i en stor hage och sedan skulle han få träffa en av tikarna. Så skulle hon låta honom få lära känna de andra hundarna lite pö om pö så att han inte skulle bli stressad!
Så det är jobbigt att ha lämnat bort han men det känns ändå bra eftersom att han blev så väl omhändertagen!

Nu ska vi åka hem till Karro o Jonas en sväng och sedan blir det räkor - det är ju fredag - med Eva och Magnus! 

1 kommentar:

  1. Låter som ett ställe som han kommer att trivas bra på.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!