söndag 30 januari 2011

Serre Chevalier - bildmaraton!

Vi har varit 1 vecka i franska orten Serre Chevalier! Med på resan var jag, Daniel och våra föräldrar!
Vi åkte med Langley och bodde på Hotel La Vile Ferme i Villenuve, Serre Chevalier.

Veckan har varit helt underbar med STRÅLANDE sol varenda dag, perfekta pister och mycket skratt! Vi fick 3-rätters middag varje kväll på hotellet och jag har aldrig ätit så mycket god mat! Jag som är ganska kinkig har varit - väldigt - modig och provat massa nya konstiga saker som jag insåg att jag faktiskt gillar :)

Vi har tagit sjukt mycket bilder - ca 500 st - och har flera timmar film inspelad så det finns en del att gå igenom! Men här kommer en del för att visa vad vi gjorde under våran vecka :)

Bussresan från flygplatsen pågick i 3 timmar på extremt slingriga vägar... jag brukar aldrig bli åksjuk men här mådde jag inte bra! (trots underbar utsikt!)

Mamma, Pappa och Magnus i pisten!

Varje skiddag avslutades med en öl eller ett glas vin i baren - är det semester så är det!

Första kvällen var det fondue-kväll med tillhörande buffé!

Nöjd Daniel!

Gött gäng!

Byn Villenuve i Serre Chevalier!

Allihopa samlade på hotellet, nu ska vi upp till restaurangen för middag!

Mamma vann tävlingen i att ramla flest gånger under veckan! Tror hon kom upp i 6 vurpor totalt?!? Det bästa var att ingen var i fullfart i pisten, utan när hon stod still eller rörde sig långsamt framåt :) Här har hon ramlat på väg till toaletten!!!

Dags att gå av liften

På högsta toppen!

Grabbarna är redo!

Pappa och Daniel!

En dag åkte vi med Langley till Italien och orten Sesteriere. Här ska vi åka ner för Olympia backen som var en av backarna i OS 2006. En svart backe som vart allas favorit då den var grymt härlig!

Min favorit bland alla fantastiska rätter! Hemlagad hallonpaj, hallonsås och glass - jag fullkomligt älskar hallon...
Jag på väg ner till Briancon!

Cool bild på pappa!

Tyvärr är det ont om snö i hela Alperna så denna resa blev det ingen dag med endast off-pist åkning för Daniel. Men han lyckades hitta lite lössnö, han fick snedda över ett sjukt brant berg och gå en bit för att komma dit, men enligt han själv var det helt klart värt det :)

Picnic-lunch i backen!

Här var en del av alla bilder och som ni ser har vi haft det underbart! Hur hemresan gick är ett helt eget kapitel och det tar vi imorn ;)  

2 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut. Jag får nog ta och lära mig att åka skidor ;)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag du ska göra!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!