torsdag 19 april 2012

Läget angående svansen

Idag har jag tittat på stygnen på svansen efter biopsin. Han har två stygn i mitten på området där pälsen har trillat av. Stygnen ser jätte fina ut och huden runtomkring är inte irriterad. Det ser kanske konstigt ut på bilden med det är den blåa tråden i stygnen som gör det.


Charlie är helt fantastisk och står blixtstilla när jag lägger om svansen. Vi har en rutin sedan förra gången och jag ställde honom bara på samma sätt och han slappnade av direkt. Fina, fina hund!


Idag tog vi ett rosa bandage med hjärtan på :) Och sedan förstärker jag alltid med coach-tejp. Ett grymt tips om du någon gång behöver få ett bandage eller dylikt att fästa på din hund. Coach-tejpen fäster bra i pälsen, men utan att dra loss en massa hår när du tar bort den. Den andas och framför allt så sitter den kvar! Utan denna tjep hade vi fått lägga om bandaget flera gånger om dagen, nu sitter det kvar tills vi själva tar bort den. Och den är skonsam mot huden!


Ingen tratt har behövts då han inte bryr sig om svansen överhuvudtaget. Han har inte ont alls, vilket är väldigt skönt. Han fick gå en stund utan bandage idag och inte ens då försökte han slicka på stygnen. Men jag tror ändå det är bäst att skydda med bandage mot smuts och bakterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!