fredag 27 april 2012

Träningstävling

I den lydnadshelgen vi var med på var ingick det en träningstävling. Instruktör Åsa hade ordnat det så bra att det kändes som en riktig tävling. Dagens domare var Lennart Eliasson, så vi blev verkligen bedömda på riktigt!

Jag drog startnr 4 och tog ut den lille när trean var inne. Det kändes bra på uppvärmningen, han var med mig och han var taggad.


Programmet kändes riktigt bra. Linförigheten var den bästa vi gjort! Domarens kommentar var: "riktigt bra". Jag blir så lycklig att jag håller på att börja lipa. Vad vi kämpat och nu kan vi äntligen prestera när det gäller. Resten av programmet flöt på fint och han känns stabil.
Platsliggning - 9, gnäller
Tandvisning - 10
Linförighet - 9,5, Mycket bra
Läggande under gång - 7, ngt utdraget kommando, kraftigt DK (jag bromsar upp), nosar
Inkallning - 9, skall
Ställande under gång - 10, Jättebra
Apportering - 9, nosar ngt
Hopp - 9, Avslut
Helhet - 9

Totalt: 182 poäng

 
Jag är så nöjd med den lille idag. Inga problem med koncentrationen, utan han fokuserade och skötte sitt jobb utmärkt. Han tycker det är skit kul, och så även jag.

2 kommentarer:

  1. Therese o Flaxen27 april 2012 kl. 23:26

    WOW vilka fina poäng!! Grattis! Förstår precis din känsla :)

    SvaraRadera
  2. Å så flitig du är med bloggen också! ;) snygga poäng och riktigt bra jobbat idag! Lycka till på söndag!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!