måndag 23 april 2012

Veckans agilitykurs!

Kursen idag bestod av 3 olika kombinationer som vi fick gå runt på.

Station 1: Staket, tunnel och tråckling.
Här hade vi stora problem med tråcklingen då Charlie hellre körde efter devisen "kan själv". Så jag fick tänka till på belöningsplaceringen och fick honom då att lyssna på mitt kroppsspråk. Att köra hela kombinationen var skit svårt, men jätte kul träning!

Vilopaus!

Station 2: Hinder, slalom, tunnel, slalom, 3 hinder, salom, hinder
Detta klarade den lille fint, oavsett vilken sida jag var på. Så jag försvårade genom att springa före honom för att få fram frustationen, och i vänsterhandling klarar han det medans han i högerhandling kan fuska någon gång.

Kombination nr 2

Station 3: Däck, hinder, gunga, 3 hinder, platt tunnel
Lättaste kombinationen där jag la krut på kontaktfältsträning på gungan samt fart genom platta tunneln. Senaste agilitypasset med mycket kontaktfältsträning har verkligen gett resultat och vi gör fina framsteg.

En del av kombination 3

Lika kul varje gång med denna kursen och framför allt lär vi oss alltid nya saker vi måste träna på!

Charlie passade på att visa vad ouppfostrad han kan vara då han trots mitt förbud gick fram till en annan hund och var precis på väg att explodera i ett tok-fnatt. Men PERFEKT tajming från min sida fick honom på andra tankar och sedan uppförde han sig som man ska. Lilla skrutt hund. Han tycker verkligen livet är en fest, dygnet runt. Hakuna matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!