tisdag 10 april 2012

Ny plats och inget favvo underlag

Väntade hela förmiddagen på att ösregnet skulle ge med sig, men när klockan passerat lunchtid orkade jag inte vänta längre. På med full regnmundering på både mig och vovve och sedan gav vi oss ut i ovädret. Nu hade jag faktiskt lite tur för när vi gått en bit så avtog regnet något och det öste inte längre ner.

När vi gick förbi en gräsplätt som jag inte lagt märke till innan - vi går ju alltid förbi här! - passade vi på att träna linförighet, läggande samt ställande. Han är så fruktansvärt rolig att träna med nu för tiden. Ställandet har blivit mycket bättre nu, när han lärt sig att det faktiskt är viktigt att stanna snabbt. Jag trodde jag skulle stöta på problem med läggandet, då han hatar att lägga sig i blött gräs, men han dunkade i backen och gjorde BÄTTRE lägganden än han brukar göra. Här försökte jag träna bort mitt DK som jag fick avdrag för på tävlingen, då jag minskar på tempot lite när jag ger honom kommandot.


Framöver ska vi fortsätta träna på nya platser och på olika underlag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!