lördag 14 april 2012

Lydnadsläger, dag 2

Då är vi hemma igen efter en dag i hundens tecken. Vi började med lite teori och sedan blev det en platsliggning i det blöta gräset. Den lille låg fint. Sedan fick vi prova på rutan för första gången, och vi körde även lite fjärr. Prinsen hade nog helt klart önskat sig en röd matta utrullad, MEN han både satte sig och la sig i det äckliga gräset utan bråk. Duktig kille!

Eftermiddagens träning var på grusplanen och även där började vi med plastsliggning. Där känns han faktiskt grymt stabil, trots skällande grann-hund och skinka som flög och landade bredvid honom så ligger han jätte fint och koncentrerat.

Platsliggning


Sedan tränade vi på högersvängar i linförigheten och läggande under gång. När träningsdagen var slut tog jag och Boel - en tjej med en söt golden - en promenad på militärfältet och vovvarna busade som idioter. Jag tror verkligen Charlie har en "thing" för golden-tjejer. Kan ju hoppas att han får en sådan lillasyster i framtiden :)

Daniel var sedan så snäll och kom och hämtade den lille så han fick åka hem och sova. Medans jag stannade kvar och åt tacos med resten av tjejerna. En jätte trevlig kväll med trevligt folk. Och jag blev väldigt sugen på att i framtiden starta i appellen, spännande va?!


Upptäckte under dagen att det hänt något med Charlies svans... Tycker vi haft tillräckligt med bekymmer med den! Men nu är han helt kal på ovansidan av svansen, ca 2 dm ner från svansroten. Jag som är världens oroligaste angående min lilla prins ville åka till veterinären så fort jag kommit hem. Men Daniel hade redan googlat på nätet och lugnade mig. Sedan har Rose fått mig att slappna av då det tydligen sitter några körtlar där som kan bli lite inflammerade, och det är tydligen inget farligt. PUH! Nu blir det uppsikt och klådstillande så får vi se hur det går.

När jag kom hem hade Daniel förberett en avancerad 3-rätters middag. Jag är totalt proppmätt men har verkligen inte mage att inte äta när han ansträngt sig så länge i köket. Så nu ska jag trycka ner en massa mat i en full mage, wish me good luck :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!