tisdag 17 april 2012

Tändsticka till frukost

Morgonens promenad bjöd på sol och iskalla vindar. Idag provade vi något nytt, att söka efter en tändsticka i en avvallad ruta på 2x2 meter- fick tips i helgen. Gömde tändstickan ordentligt under gräs så den syntes inte alls.

I den första rutan hittade han tändstickan på bara någon halvminut så nästa ruta fick bli 4x4 meter för att göra det lite svårare. Härligt med nosgyma som inte tar så lång tid att förbereda. Problemet jag stötte på var dock att han ÅT upp tändstickan - konstigt för en matvägrande vovve! Första gången hann han inte tugga upp den på vägen in utan jag fick den i handen. Men andra gången skyndade han sig som fan för att hitta äta upp den innan han var framme. Inte världens bästa käk för liten welsh-mage så nästa gång blir det något annat, litet föremål, han får söka efter!

Nosgympa

Några "runt" runt olika träd på 15 meters avstånd hann vi också med innan vi traskade vidare. Sedan fick vi sällskap hela promenaden hem.... En kille med barnvagn stannade oss och fråga massa saker om Charlies ras och jag svarade vänligt. När jag sedan började gå så följde han helt sonika med och pratade HELA tiden. Sånt är jag alldels för osocial för, jag gillar våra promenader i ensamhet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!