måndag 27 augusti 2012

Blir han trött, eller är han bara lat?

Har gjort första dagen på nya jobbet - känns kanon- och Charlie har fått träffa sin hundrastare under en timme mitt på dagen. Allt har gått bra, för oss båda :) Efter en snabbvisit hemma åkte vi iväg till poolen, då det var dags för våran första simträning på egen hand.

Charlie fick idag köra 12 min + vila 1 min + 10 minuter. Växlade som vanligt mellan olika övningar. Jag tycker dock det är svårt att veta hur TRÖTT han egentligen blir. I slutet på varje pass så tappar han rumpan lite när han simmar, så rumpan kanske är ca 1-2 dm under vattnet, och det kan man ju tolka som trött. MEN han flåsar knappt alls, vilket tyder på att han inte är så trött... Så han kanske bara tappar rumpan av lathet? En fördel är att han har en jävla vinnarskalle. Så att tävla med honom om en leksak funkar utmärkt! 
Men det tål att funderas på om jag måste köra honom längre än jag gör, eller om man kan höja intensiteten på något vis.  Han är ju den typen av hund som ALDRIG vill visa sig slagen - oavsett vad det gäller -, så det är inte alltid så lätt att veta när gränsen EGENTLIGEN är nådd. 

4 kommentarer:

  1. Låter som Lilleman och han är lat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på att försöka med jetstreamen för att göra det jobbigare och se vad som händer :)

      Radera
  2. Tack :D

    Grattis till era framgångar! Han verkar vara en härlig spaniel den där Charlie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv :)
      Ja han är helt underbar min lille!

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!