onsdag 29 augusti 2012

Stomax har gjort underverk på känslig mage

Charlie har hela sitt liv varit känslig i magen, och det tog ett tag innan vi hittade ett hundfoder som fungerade på honom. Nu äter han Eukanuba Wild Life Salomon, och äter han bara det så håller sig magen finfin. MEN nu är det så att jag vill belöna honom när vi tränar, och då med någonting han tycker är gott. Han spottar ut det mesta, då han är precis som mig - extremt kinkig alltså - men det finns vissa saker han gillar. Och resultatet av det blir tyvärr en dålig mage. Det enda som funkar är levergodis, men då jag ofta kastar godisen till honom - lägger på lite jakt på matbelöningen - passar det bättre med mjukt godis, exempelvis Frolic, vilket försämrar magen på honom.

Upptäckte sedan att Stomax fanns, och beslöt mig att prova. Han åt först en kur för några månader sedan och det blev en stor förändring på magen - bajset blir alltså bra - och han fick pulvret i maten morgon och kväll. Han tycker till och med att det är gott, och det är inget dåligt betyg när det gäller ers höghet himself. Sedan provade vi ca 2 veckor utan pulvret och magen blev sämre ganska omgående. I de allra flesta fall räcker det med en kur någon gång då och då, men vissa hundar får äta det jämt för att få ordning på matsmältningen. Vi har bestämt oss för att köra på pulvret en rätt lång period framöver, då Charlie antagligen behöver fibrerna för att matsmältningen inte ska gå för fort.
Stomax fungerar verkligen, och resultatet kom snabbt. Så jag kan verkligen rekommendera att prova det om man har en hund med känslig mage, som jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!