fredag 17 augusti 2012

Inte igår - agilityträning

Om en vecka ska vi tävla i agility - welsh KM - och då jag inte kan minnas när vi körde agility senast, så är det kanske dags att ta tag i träningen?! Vi mötte upp Boel med Isa och Meya på GMBK och började på gräsplanen. Dock skulle hindrena köras bort till Kungsbacka - det är tävling där hela helgen - så vi fick snabbt köra lite slalom och balanshinder. Charlie skötte sig riktigt bra i slalomen och jag blir impad över vad bra han kommer ihåg! Han sätter ingångarna från båda hållen och han kämpar för att göra det så snabbt han kan. Kontaktfälten gick också bra, bara han får stöttning från mig iform av "trampa".

Vi fick sedan gå bort till grusplanen och där stod det 3 hinder kvar. Vi satte upp dom som ett U och tränade på att röra oss rätt för att få hundarna att svänga där vi vill - handling med andra ord. Svårt som attan då överkroppen är nutid och underkroppen är framtid. Där krävs det koordination kan jag lova! Mitt problem är att jag glömmer RÖRA på kroppen. I mitt huvud rör jag mig och är övertydlig med mitt kroppsspråk, men i den riktiga världen står jag still och gör små vevningar med armarna - visst låter det snyggt? Boel fick instruera mig och påpeka för mig när jag har skev verklighetsuppfattning, och tro det eller ej, jag fick faktiskt rätt mycket ordning på det i slutändan!
Charlie var jätte duktig och han lyssnade fint idag. Ska försöka få till några - iallafall ett - fler pass innan helgens tävling. Främst för att jag ska få träna på det här med att springa, prata och peka samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!