torsdag 23 augusti 2012

Den älskade tydligheten

Idag hade vi stämt träff med Ebba och Pelle i Ruddalen. Jag hade aldrig varit där innan, vilket var perfekt, då jag gärna ville träna på något nytt ställe. Vi höll till på en av fotbollsplanerna och fick bra strörning iform av löpspåret som gick bredvid.

Började med fria följet, där Charlie var helt sjukt taggad - att vi körde lydnad för tioende dagen i rad märkets inte kan jag lova. Han trängde lite och jag fick säga till honom en gång, och sedan gick han riktigt fint. Ebba kommenderade oss och skapade ett annorlunda fritt följ till oss - exempelvis 2 varv helt om och vänster helt om - och jag är gör nöjd med Charlie! Vi diskuterade mycket tankar kring fritt följ och det är alltid lika kul! Kan säga att Ebba och Pelle kommer bli farliga i framöver :)

Nästa projekt var rutan. Jag fortsatte med kort avstånd och att klicka in Charlie till mitten på rutan. Han är härligt lättlärd den lille och han steppar numera runt för att hitta rätt punkt att sätta frambenen på, sötnöt! Han har förstått konceptet, och träffar i 8 fall av 10 mitten. Han faller tillbaka i gammalt mönster de andra två, vilket inte är så konstigt då vi bara kört pass där jag visat att mitten är rätt. Något mer pass på det här viset och sedan ska jag öka avståndet.
Pelles söta start-skutt mot rutan!
 
Ett härligt träningspass med mycket inspiration och diskussion om träningsmetoder, och framför allt den älskade tydligheten.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer nog absolut få nytta av det. Nu kan jag ju gå ut och träna när JAG vill det och jag behöver inte också tajma med när Pelle är på sitt allra bästa humör.

    Jag längtar till torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så kul det låter, sådana där pass är dom bästa och en sådan träningskompis är ju guld värd!

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!