fredag 31 augusti 2012

Sista chansen innan debuten

Då har vi kört sista passet innan våran debut i tvåan. Började med platsliggning, där min förhoppning var att ljudandet från igår skulle vara borta. Tyvärr var det inte så och nervositeten gav ifrån sig en spark i magen. Samma problem vi hade för några månader sedan, och det löste sig ju snabbt - den gången. Så gjorde på samma sätt igen, där jag börjar på kort avstånd och belönar rätt ofta och varje gång lämnar jag honom längre. Kom till ca 30 meter och han lågt tryggt, avspänt och TYST!

Gick sedan igenom programmet, med belöning efter varje moment. Det finns saker att slipa på, och hur det kommer gå imorgon har jag verkligen ingen aning om. Gör han allt som han kan, så kan det gå riktigt bra. Men OM han gör det, vet man aldrig! Men jag har idag memorerat hur jag ska betee mig, och vart jag ska vara beredd med DK:n om han behöver stöttning.
Favoritställning 

Tog igenom några moment efter tävlingsgenomgången. Inte så mycket man kan ordna nu, utan mer att se till att vi gör det bästa av det vi har :) La en platsliggning till och lämnade ca 50 meter, och han låg fortfarande fint. Så nu hoppas jag att han kommer ihåg detta positiva tills imorgon och är tyst :) 

Är dock inte värst nervös inför morgondagen. Jag känner just nu ingen press från mig själv, men jag vet att jag - med min vinnarskalle - kommer tagga till, så tävlingsnerverna kommer garanterat imorgon. Och tur är väl det, för utan dom skulle det aldrig gå bra!

3 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!